Formularz dodawania i zmiany mailingu

Formularz dodawania mailingu składa się z dwóch kroków (1). W pierwszym wybieramy parametry mailingu, a w następnym wybieramy adresatów.

Informacja

System dodaje mailing jako nieaktywny.

Wybór szablonu

W pierwszym kroku należy określić nazwę mailingu, a także wybrać szablon maila (Co to są szablony maili?), który będzie rozsyłany w ramach mailingu (2). Jeżeli szablon nie został jeszcze utworzony można skorzystać z przycisku dodawania (3) i stworzyć szablon w oknie (Formularz dodawania i zmiany szablonu maila).

Należy również określić datę od kiedy system ma wysyłać mailing (4).

Po kliknięciu przycisku Zapisz zmiany system otworzy kolejny krok dodawania mailinu - wybór adresatów.

Informacja

w formularzu należy uzupełnić wszystkie pola z gwiazdką

Po wyborze szablonu maila pojawią się dodatkowe pola. Dzięki nim możesz wysłać na określony adres email maila stworzonego na podstawie tego szablonu (by sprawdzić czy nie ma w nim błędu). Wysyłając testowego maila nie przerwiesz pracy z formularzem dodawania mailingu.

Adresaci

Adresatów można wybierać z dwóch źródeł: klientów i osób kontaktowych (1). W jednym mailingu mogą być adresaci zarówno spośród klientów jak i osób kontaktowych.

Do wyszukiwania odpowiednich adresatów można posłużyć się wyszukiwarką zaawansowaną (wyszukiwarka-zaawansowana) i filtrami wyszukiwarki (Co to jest filtr wyszukiwarki?).

Jeżeli odszukasz odpowiedniego adresata należy zaznaczyć go klikając kwadracik po lewej stronie (2).

Klikając z przycisk z ikonką oka (3) system wyświetli tylko wybranych klientów lub wybrane osoby kontaktowe.

Po wybraniu wszystkich adresatów zmiany należy zapisać klikając przycisk Zatwierdź wybranych (4) lub (5).

Informacja

Nie ma potrzeby zapisywać zmian przy przełączaniu stron lub zmian wyszukiwania.

Ostrzeżenie

Mailing zapisze się jako nieaktywny - należy go włączyć (Jak włączyć mailing?).