Co to jest status negocjacji?
Podczas działań marketingowych związanych z tematem niezwykle istotny jest status negocjacji. Jest to faza, w której aktualnie znajduje się temat np. Wstępny, Zapytanie, Oferta, Negocjacje, Wygrany, Przegrany. Pozwala on na śledzenie postępu negocjacji.
Domyślne statusy tematu można wytłumaczyć w następujący sposób:
- Wstępny: decydujemy się na wysyłkę emaila do danego klienta - możemy już na tym etapie założyć temat i oznaczyć go jako wstępny.
- Zapytanie: klient skontaktował się z nami i jest zainteresowany naszymi produktami lub usługami. Należy więc przygotować dla niego ofertę.
- Oferta: oferta została przygotowana i wysłana do klienta - czekamy więc na odpowiedź klienta.
- Negocjacje: klient zapoznał się z ofertą i jest zainteresowany lecz ma pewne uwagi - następują negocjacji dotyczące oferty.
- Wygrany: klient jest zdecydowany i podisujemy z nim umowę lub realizujemy zlecenie. Gdy temat jest wygrany można zdefiniować Status realizacji (Co to jest status realizacji?).
- Przegrany: klient rezygnuje z naszej oferty.
Statusy negocjacji można dostosować do indywidualnych potrzeb w konfiguracji systemu.
Na podstawie negocjacji generowany jest Lejek sprzedaży (Co to jest lejek sprzedaży?).