Co to jest status klienta?

Status klienta jest automatycznie oznaczany przez system na podstawie tematów, które ten klient posiada. Automatyczny status klienta można wyłączyć. Status ten może przyjąć pięć różnych wartości:

  • Potencjalny klient – to taki klient nie posiada żadnych tematów (zrealizowanych czy podczas negocjacji - Co to jest status negocjacji?, Co to jest status realizacji?).
  • Rokujący klient – to taki klient posiada tematy aktualnie negocjowane (czyli o dowolnym statusie negocjacji poza wygrany i przegrany).
  • Niedoszły klient – to klient, który posiada tematy gdzie negocjacji nie powiodły - jego status negocjacji to przegrany.
  • Aktualny klient – to klient, który posiada temat, który jest aktualnie realizowany lub ma być wkrótce zrealizowany.
  • Były klient – to klient, który posiada jakieś tematy o statusie realizacji jako zamkniety, ale aktualnie nie posiada żadnych tematóww trakcie negocjacji lub realizacji. Jeżeli taki klient będzie zainteresowany ponowną współpracą i zostanie założony mu nowy temat to jego status zostanie przesunięty do statusu Rokujący klient.

Ten podział klienta może być bardzo pomocny podczas planowania kolejnych działań marketingowych np. podczas wyboru klientów do mailingu.

Jak wyłączyć automatyczny status klienta?

Automatyczny status klienta można wyłączyć i nadawać go ręcznie w formularzu zmiany danych klienta (Formularz dodawania i zmiany klienta). Zmiany można dokonać w konfiguracji systemu w dziale Klienci (Automatyczny status klienta)

Informacja

Po zmianie tej opcji należy przeładować stronę w przeglądarce by system wyczyścił cache z danymi klientów

Jeżeli automatyczny status był wyłączony, odpowiednie statusy nadane klientom, a następnie włączony to wcześniej wprowadzone dane nie są usuwane. Po ponownym wyłączeniu automatycznego statusu dane zostaną przywrócone.