Co to jest status klienta?
Status klienta jest automatycznie oznaczany przez system na podstawie tematów, które ten klient posiada.
Status ten może przyjąć pięć różnych wartości:
- Potencjalny klient – to taki klient nie posiada żadnych tematów (zrealizowanych czy podczas negocjacji - status-megocjacji, status-realizacji).
- Rokujący klient – to taki klient posiada tematy aktualnie negocjowane (czyli o dowolnym statusie negocjacji poza wygrany i przegrany).
- Niedoszły klient – to klient, który posiada tematy gdzie negocjacji nie powiodły - jego status negocjacji to przegrany.
- Aktualny klient – to klient, który posiada temat, który jest aktualnie realizowany lub ma być wkrótce zrealizowany.
- Były klient – to klient, który posiada jakieś tematy o statusie realizacji jako zamkniety, ale aktualnie nie posiada żadnych tematóww trakcie negocjacji lub realizacji. Jeżeli taki klient będzie zainteresowany ponowną współpracą i zostanie założony mu nowy temat to jego status zostanie przesunięty do statusu Rokujący klient.
Ten podział klienta może być bardzo pomocny podczas planowania kolejnych działań marketingowych np. podczas wyboru klientów do mailingu.