Miejmy nadzieję, że najgorszy tydzień w historii inFirmy jest już za nami.
Awaria w home.pl
W poniedziałek była globalna awaria hostingu firmy home.pl. W środę od godziny 14 pojawiły się problemy wydajnościowe naszego serwera. Administratorzy nie widzieli niczego nadzwyczajnego i tłumaczyli wolne działanie serwera zwiększonym ruchem lub brakiem optymalizacji skryptów.
Przeprowadzka na inny serwer
Ich tłumaczenia, w naszej opinie były nieprawdopodobne, nie przybliżały do rozwiązania problemu więc w efekcie nie były dla nas do zaakceptowania, więc w piątek postanowiliśmy przenieść serwis w inne miejsce.
Nasz wybór ostatecznie padł na autoryzowany serwer dedykowany firmy kei.pl.
Z firmą tą współpracujemy od 2009 roku lecz dotychczas w ograniczonej formie (współdzielony podstawowy hosting). Jesteśmy zadowoleni z ich usług. Mam ogromną nadzieję, że tak będzie nadal.
Jak teraz działa inFirma.pl?
W chwili obecnej system działa już z nowego serwera. W piątek przenieśliśmy skrypty, a w sobotę wszystkie bazy danych naszych klientów. W nocy i w niedzielę będziemy wgrywać Państwa pliki dokumentów, maili itp. Pliki Państwa dokumentów zostały już również wgrane.
Stara wersja naszego systemu (1.20), której używa jeszcze kilkunastu naszych klientów, musiała zostać zaktualizowana do PHP 7 (wcześniej PHP 5). Z tego powodu mogą w niej się znaleźć jakieś błędy – prosimy o ich zgłaszanie.
Nowy serwer to nowe środowisko pracy – tym bardziej, że firma home.pl oferowała swoje autorskie oprogramowanie serwera. Dlatego w nowej wersji również mogą znaleźć się jakieś błędy. Wszystkie na bieżąco będziemy poprawiać.
Oto lista rzeczy, o których wiemy:
- zauważyliśmy, że dla niektórych kont mailowych należy dostosować porty. Nie działa port 25 dla poczty wychodzącej SMTP. Prosimy go zmienić na 586 lub 465.
nie działają indywidualne dostosowania systemu,poprawionenie działa możliwość zmiany zgód Państwa klientówopcja już działa poprawnienie działają niektóre zapytania mysqlpoprawionowyłączyliśmy automatyczną synchronizację maili oraz automatyczną wysyłkę maili. Opcję zostaną przywrócone jak tylko poprawimy inne błędy i będziemy wiedzieć więcej na temat wydajności nowego serwera.Automatyczne zadania zostały uruchomione.czasem podczas przeglądania pozostałych maili występuje wewnętrzny błąd serwera.Wyjaśnionepodczas edycji przychodu pojawia się błąd.Wyjaśnione – błąd nie istniał.stara wersja systemu działa bardzo wolno z dużymi bazami danych – administratorzy szukają przyczyny.Problem już został rozwiązanyNie można wysyłać mail z kont gmail.com. Opcja już działa
W tym miejscu pragnę podziękować firmie Dimpart, która pomogła w rozwiązaniu kryzysu i w przerzuceniu Państwa plików.